Det närmar sig...

Nu är det nära, endast några dagar kvar innan vi åker norrut för att jag björn.
Jag pysslar och donar med bilen och utrustningen som skall med. Jag har fixat ett hundsläp så nu har vi ingen platsbrist i alla fall. Jag gjorde till och med vapenvård igårkväll. Fixade i ordning hundvästar, hundkameror och laddade all elektronik som man släpar med sig. Servade bilen idag så den är fit for fight... man vet aldrig var det bär iväg. Vi börjar i Rättvik så får vi se om det blir nått mer ställe.
Jag har dragit på mig en förkylning som inte är nått vidare... hoppas skiten går över till på fredag. Igår inhandlade jag medikamenter... en massa naturläkemedel som jag stjälper i mig. Det funkar säkert inte men det är lite psykologiskt... om man tror på det. Jag är nog mest desperat och vill bli frisk till vilket pris som helst. Men funkar det så är det ju kanon.

Hundarna märker att det är på gång... dom går på tårna hela tiden. Tyvärr så kom ju den förbannade värmen tillbaka samt att dom lägger på ny beläggning på vägen utanför gården. Så cykeln har få stå still dom senaste dagarna.
Bacon har hittat på nya hyss... han river loss lockpanelen på hundstallet. Han tycker det är skitskojigt. Vilken sköning! Själv är jag inte lika road.
Ja ja... han kommer nog att få utlopp för sin energi i slutet av veckan. Hundarna brukar vara rätt slut efter några dagars intensiv jakt... och det är nog jag med för den delen. Hade varit bättre att jaga björn i slutet av säsongen... när hundarna är extremt vältränade.Men då ligger ju nallarna och snarkar så det går ju inte.

Inte ett eftersök på nån skadeskjuten bock hittills. Men jag är inte orolig... det kommmer...
Och själv har jag inte varit ute och tittat efter nån bock... det är första gången sen jag började jaga som jag inte går ut de första dagarna. Att jag går ut på premiären har ju förut varit lika säkert som amen i kyrkan. Ja ja... det kommer fler bockpremiärer.

Ha det gott och skitjakt på Er!
// Micke

Ps. Saknar fortfarande bilder på en hel del Hjortjägarvovvar... kan ni inte anstränga Er lite och skicka in en bild. Det är så kul och få se hur dom ser ut idag.

Kommentarer
Postat av: Daniel wennerholm

Har skickat ett kort till Jennies mail. dock ej så bra. Skickar bättre när jaktsäsongen har börjat. Lycka till med björnjakten. MVH från Småland

2010-08-18 @ 20:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0