En grim mindre.

Ägnade eftermiddagen och kvällen åt att bygga en hundbur till kompisens King-cab.
Tänkte sen att jag skulle gå in och käka lite. En riktig brakmiddag blev det.... Billy´s pizza och en folköl. Och inte blev jag mätt så jag tog en öl till. Brakmiddagen gjorde att soffan lockade litegrann så där blev jag sittandes.
Jag som hade tänkte jaga lite grävling. Ja ja... det fick utgå ikväll.
När jag sen skulle rasta hundarna för natten så släppte jag ut labbarna och Stella som for iväg ner i ridvolten och där blev det jäkla skällande. Förbaskat tänkte jag... nu stryker en igelkott med. Så jag älgade dit med en ficklampa och får se att det är en grävling som hundarna går rätt hårt åt. Snabbt som fan tillbaka in efter skjutjärnet och sen ner mot en nu ganska ojämn fight... grävlingen fick det ganska hett om öronen. Så det var bara att gå in och knäppa kraken.
Ja då blev det en grävling trots allt. Och det utan några större prestationer. Gnista var med och gafflade och det var ju kul... hennes första grim. Nu var hon ju inte själv men ändå.

Tekla har varit lite hängig och låg de senaste dagarna. Hoppas att det inte är nått allvarligt. Hon kanske fick sig en "jävel" av älgkon häromkvällen... men jag ser inga yttre skador i alla fall.
Det är inte långt kvar till björnjakten nu och hon ska ju med. Hon har en vecka på sig att piggna till så det löser sig nog.

Gonatt!
// Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0