Pest eller kolera?

Pest eller kolera? Är det inte hett som i helvetet så regnar det... det måste ju kunna finnas något där i mellan. I går kväll fick jag göra ett kontrollsök på en bock. En granne ringde och behövde hjälp. Jag tog med mig Stella och Nellie och åkte och kollade. Dom hade provat med en hund men dom hittade inget men dom vile dubbelchecka. Efter en tids pysslande så bedömde jag det som bom. Vi hittade inte ett smack och är inte hundarna sugna så är det inget. Och Nellie fick gå på frisök och är det ett skadat djur i området så hittar hon det och då brukar det snart vara över. Men det gav inget det heller. Det vara bara att åka hem och fortsätta att kurera förkylningen. Känner mig rätt risig fortfarande men vi börjar ju inte jaga förrens på lördag så jag kanske hinner piggna till litegrann i alla fall. Om bara febern kunde ge med sig. Jag antar att vi kommer att inta lite "medicin" när vi kommer fram... det kanske är det som behövs. Och sen ska vi ju fira när björnen är skjuten... eller björnarna.... och då blir det ju mer "medicin". Bilen och kärran skall packas ikväll för att kunna rulla norrut på fredag morgon. Ha det gott i regnet! // Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0