Segt!

Nu är det segt.... jobba jobba jobba. Finns roligare saker att göra.... t.ex jaga litegrann.
Efter två helger i Dalarnas björnskogar så har man kommit igång och nu vill man bara att det ska rulla på med jakterna.
Ja ja, jag får väl stå ut till helgen... på lördag är det första andjakten. Apportering på Gimmersta. Jag såg fram emot att Gnista skulle få vara med på sin första stora andjakt. Men vad händer.... jo hundkraken börjar löpa. Typiskt!! Nu tror jag nog att hon fungerar trots det men det är dom stackars hanhundarna som får det lite jobbigt.
Vi får se hur det går med det. Nu har jag ju Ayla som alltid är ett säkert kort så det löser sig ju ändå.

Hundarna som var med på björnjakten har nu återhämtat sig och är heta som sjutton. Skönt att klövviltsjakten inte är alltför långt bort i tiden.

Datumen på alla jakterna och "eftersöksjour på plats" ramlar in och jag har insett att dagarna inte räcker till riktigt. Och sen det här med att man måste jobba lite ibland också.... det tar alldeles för mycket tid.
Men det är kul att man är så eftertraktad... förmodligen har jag och hundarna gjort bra ifrån oss tidigare så folk är nöjda med vår insats.

Lev väl och skitjakt på alla er lyckliga som är i skogen!
// Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0