Förbannade snö!!!!

Kan det aldrig sluta snöa!
Vi har ännu inget hundförbud här i Sörmland men det är nog inte långt borta om det kommer mer av den här vita skiten.

Det var tackjakt på Räfsnäs igår, det var där Nellie och jag gick i klinch med storgalten.
Tyvärr kunde jag inte åka dit för att det är så mycket på jobbet nu.
Men Andreas åkte dit och lånade med sig Flisan då hans Molly är sjukskriven efter att ha opererat bort ett grillspett som fastnat i magen på henne.

Flisan glappade på som vanligt och några nassar fick hon på fötter.
Andreas lyckades inte skjuta nån gris själv men jag tror det blev knappt 20 vilt i slaktboden.
Dom hade tydligen en bra dag men det var "kallt som fan" enligt Andreas.

Själv satt jag på jobbet och drömde mig bort till jaktmarkerna.

Imorgon är det jakt på Boo egendom och jag ska ta hand om eftersöken. Och på lördag är det tackjakt på samma ställe. Det ska bli jäkligt kul... det är ett riktigt skönt gäng som brukar vara med där.
Och det är extremt bra tillgång på dovvilt där.
Hoppas nu inte att snön sätter käppar i hjulet för en bra jakthelg.

Ha det gott och Skitjakt på Er som ska ut och pröva lyckan.
/ Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0