Ståndskall på gris

Idag smet lilla labben Gnista när vi var ute på gården.
Hon for rakt upp i skogen bakom huset och där blev det ett sjurungande ståndskall.
Jag smög dit för att kolla vad det var och Gnista jobbade på bra med en rödgris.
Efter en stund kallade jag med lite besvär av henne från ståndet och då stack grisen iväg.
Synd att man inte har jakten på domänerna runt huset. Då hade jag skjutit första grisen på stånd för Gnista.

Men det var förbannat kul trots att jag inte fick skjuta...hon sökte ju upp grisen och ståndade den direkt.
Duktig vovve!!!!!!!

Jäklar vad det snöar! Länsstyrelsen har gått ut med rekommendationer att inte släppa hundar vid jakt nu.
Förmodligen så kommer hundförbudet vilken sekund som helst. Förbannade skitvinter!!!!!!!!!!

Ha det gott!
/ Micke

Kommentarer
Postat av: Jocke Arvidsson

Tjena



Riktigt kul att hon fick tag i en nasse och jobbade på bra=)



Jag sitter i soffan med Hekla och Lotuz, wachtelhunden. Skillnad på hund kan man säga. Hekla äger, enligt henne själv, alla leksaker som existerar i huset. Och så fort Lotuz ska ta en av dom, så får han stryk av en Laika som kommer i full kareta! Lite småsynd om Lotuz får man erkänna, men han säger väl ifrån så småningom



Hade gott och hoppas ni slipper förbudet!

2010-12-19 @ 18:16:11
URL: http://jaktoeftersok.blogg.se/
Postat av: Jocke Arvidsson

Tjena



Riktigt kul att hon fick tag i en nasse och jobbade på bra=)



Jag sitter i soffan med Hekla och Lotuz, wachtelhunden. Skillnad på hund kan man säga. Hekla äger, enligt henne själv, alla leksaker som existerar i huset. Och så fort Lotuz ska ta en av dom, så får han stryk av en Laika som kommer i full kareta! Lite småsynd om Lotuz får man erkänna, men han säger väl ifrån så småningom



Hade gott och hoppas ni slipper förbudet!

2010-12-19 @ 18:17:01
URL: http://jaktoeftersok.blogg.se/
Postat av: Bohman

Kräksnö...

2010-12-20 @ 06:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0