Åtgärder

Nu har jag vidtagit lite åtgärder för att slippa ormarna runt hundgårdarna.
Några timmars slit med röjsågen och krattan för att försöka få en slät och fin gräsmatta utanför näten.
Slät och fin är nog inte rätt ord men det är inte manshögt ogräs längre.
Och sen blev det trädgårdsplattor innanför näten i den ena hundgården så inte Strumpan skall gräva sig ut igen.

Nu har det inte varit några ormar i närheten sista dagarna... skönt... tillgången kanske börjar tryta.

Och sen monterade jag snörasskydd på ladugårdstaket för att slippa snöras i hundgårdarna... snön känns ju avlägsen nu men det blir ju vinter varje år så det känns ändå som en bra åtgärd.

Cykeln har gått varm framåt kvällarna... man får passa på när det blivit lite svalare.... och hundarna är inte längre så kaxiga... tungan hänger snart nog på dom... dom är helt klart påverkade av värmen.

Bacon går ut hårt och drar mig i en jävla fart men efter halva rundan så får jag dra honom... men det är väl kanske en rättvist fördelning.

Gnista har en jäkla energi... hon verkar inte direkt påverkad av värmen. Hon ska hela tiden busa med mamma Ayla som inte är speciellt road av det. Tyvärr är hon så snäll så hon säger inte ifrån...Gnista skulle behöva sig en omgång ibland.

Sent i går kväll så åkte klotången fram och då stryker hundkrakarna längs väggarna för att försöka komma undan men jag lämnar ingen pardon.

Jag har Gnista med mig på jobbet för att hon ska få lite miljöträning i stan.
Trappan på jobbet är nog det värsta hon träffat på nån gång... jag fick bära henne de första gångerna. Hon vägrade och skrek och stretade emot så gott hon kunde. Men till slut så ruttnade jag och sprang upp och ner i trappen med henne så nu går det bättre... inget hon gillar men nu går hon själv i alla fall.
Och sen... milda makter... det fanns en röd bil på parkeringen... detta otäcka monster som skrämmer små jaktlabbar. Men den rädslan har vi också kommit över nu.
Hon är inne i en riktig "spökperiod" nu.
Min cykel blev utskälld häromkvällen... den stod ju mitt på grusgången och där hade den ju aldrig stått förut.
Märkligt beteende... men erfarenheten säger mig att det går över om ett tag.

Vi får tydligen kämpa vidare med den "fruktansvärda" sommarvärmen över helgen också...om nu meterologerna har rätt.

Ha det gott och sitt i skuggan!
// Micke



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0