Jävla värme

Fy i helvete vad varmt det är... nu måste hösten skynda sig hit.
Men det har varit lugnt i hundgårdarna idag...dom små kräken har mest varit i hundhuset för där är det svalt och skönt.
Det är bara Nellie som ligger mitt i solgasset och flåsar...är man knäpp så är man...

Har själv stått i en skylift på södersidan av huset och fixat med hängrännor och målat vindskivor.
Färgen torkade nästan innan man hunnit stryka ut den.
Glömde solskyddsfaktorn så nu får man skylla sig själv... öl i stora mängder brukar hjälpa mot svedan... man liksom glömmer bort den då.
Jag provar får vi se.....

Ha det gott i värmen... men inatt blir det åska... det kan jag ge mig fan på...
// Micke

Kommentarer
Postat av: Farfar Nicke

Om du skall använda öl som lindring vid solsveda, så

skall den anbringas på utsidan huden, inte inmundigas. Inombords går det lika bra med kallt brunnsvatten, fungar även utombords.Varför hänga efter väggar och tak just dom två-tre dygnen som är

varmast under året? Unna dig en tur till sjön om

inte för att bada, så kännna den sköna sjöbrisen.

Vi var vid Fiskeboda idag och åker imorgon igen.

Vilma är som en säl i vattnet, och till och med

jag badade, frivilligt. Slå det om du kan och törs.



2010-07-04 @ 01:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0