Nu har det hänt!

Barnen och jag tog en sväng till Busfabriken i Norrköping på eftermidddagen.
Innan vi åkte så fick labbarna och Stella springa lösa här hemma så dom kunde rasta av sig ordentligt.
Gnista tog en sväng bakom lagårn och ut i hagen och kom tillbaka efter en stund.
Sen lät vi dom vara inne i huset när vi åkte.
När vi kom hem så hade nosen och läpparna svullnat rejält på Gnista och under halsen har hon en rejäl vätskeansamling. Hon är hängig som sjutton och ömmar ordentligt i svullnaderna.

Förbannade jävla ormar... det var ett huggormsbett i läppen.

Det var bara att konsultera en veterinär som tyckte att det var nog rätt lugnt trots allt... vi hade varit borta hela eftermiddagen och hon hade nog hunnit dö om hon varit känslig. Hur kul låter det då... men jag märkte aldrig att hon blev biten så vad hade jag kunnat gjort annorlunda.

Nu har vi henne instängd i en bur så hon ska vara så stilla som möjligt och vi håller henne under uppsikt och så blir det ett veterinärbesök i morgon bitti. Om hon inte blir sämre förstås... då får vi åka in akut.

Hoppas nu vid min Gud att hon inte blir sämre!

Ha det gott mina vänner!
// Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0