Veckosammanfattning...

Tiden har rusat iväg och jag har inte hunnit med bloggen som jag borde ha gjort.

Men det har blivit en hel del gjort på gården.
I hundstallet har hundarna fått lite ny inredning i sina "boxar". Det är inte riktigt färdigt ännu men det som är klart blev riktigt bra. Sen har jag byggt tak över en liten del av ena hundgården.
Ytterligare en hundgård börjar ta form och en box till är snart klar. Hundgården är inte så stor men tanken är att den boxen och hundgården skall agera valphage när det blir nån mer kull.

Körbanan upp till logen har fått en ny "bro" som även fungerar lite som solskydd i två av hundgårdarna... skönt för hundarna att få lite skugga när solen ligger på som värst.

Och cykeln har gått varm mellan regnskurarna... allt för att hundarna ska vara i så gott trim som möjligt nu när det drar igång.

Jag skulle ha haft semester veckan som gått men jag var inne och jobbade i fyra dagar... finns en hel del att göra och större delen av personalstyrkan har semester så då får man ta sitt ansvar. Jag vill inte att killarna ska behöva jobba ihjäl sig. Och så sparar jag ju lite dagar till jaktsäsongen...

Hundarna har hållt sig i schack och vi har undvikit fler cykelolyckor... även fast igelkottarna retas med oss varje kväll.

Och Gnista verkar nu vara helt återställd efter ormbettet... hon är piggare än nånsin.

I går natt så var jag och min kompis Andreas ute och smög på grisarna i veteåkrarna på Kesätter. Vi hade närkontakt några gånger men vi fick inte till det då grisarna lurade oss gång efter gång.

Och på förmiddagen idag så var jag och några kompisar och sköt "Björnpasset". Det gick väl "sådär"... jag kunde ha varit bättre. Men godkänd det blev jag. Får nog besöka skjutbanan lite oftare... man kan aldrig träna för mycket.
Jag har lite problem med något som vi tror är spänningar i montaget på ena kikaren... en Trijicon som jag har till 9,3 pipan. Känner att jag inte kan lita på den fullt ut då den gått tokigt ett antal gånger. Så nu lämnade jag iväg den till Jörgen Croona så ska vi se om han får ordning på den. Jag vill inte ha nått strul när jag ska använda den.
Jag ger mig fan på att det blir nått eftersök nu när jag lämnat bort Blasern... jag får riva lite i vapen garderoben och se vad jag kan hitta.  Jag har några alternativ till Blasern så det löser sig men man saknar ju  "favoriten" .

Och nu ikväll så valde jag mellan krogen och skogen... skogen drog längsta strået så strax ger jag mig iväg ut för att se om jag kan komma åt nån gris i veten. Och sen så ska grävlingarna få sig en match av mig och hundarna.

Ha det gott och skitjakt på alla er som skall ut och testa lyckan inatt.
// Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0