En fredags kväll

Igår när jag kom hem så var det ett herrans liv i hundgårdarna. Laikorna var precis galna och försökte gräva sig ut. Och dom gjorde utfall mot nätet vid ett ställe... dom skulle ut till vilket pris som helst. Även dom andra hundarna var tokiga... Flisan försökte slicka sig igenom nätet ( mupp ) och dom andra skällde som besatta.
Jag kunde nästan gissa mig till vad det var... efter en snabb kontroll så mycket riktigt... en meter lång snok låg precis utanför nätet.
Det såg ut som den hade fått sig en omgång... lite lätt luggsliten kan man säga. Nåväl nu är den borta i alla fall.

Otäckt med ormar bland hundarna... tur att det var en snok.

Sen fick det bli grillen... några marinerad köttbitar och sen dillkokt färskpotatis på den nybyggda altanen... ja en folkis blev det också. Kvälls sol och nästan inga mygg... härligt!

Och i natt så var jag ute kollade efter gris... det var rätt mycket gris på flera av foderplatserna.
Jag kunde smyga mig fram så nära som ett 50-tal meter ifrån den ena foderplatsen. Där stod det ca: 10 grisar i olika storlekar... tyvärr så kom jag inte till skott. Jag blev för osäker på vad som var suggor. Så det fick vara för den här gången. Konstigt att dom inte varsnade mig... men dom var väl för upptagna av maten.

Skapligt väder idag också... inte klarblå himmel direkt men det är varmt och det regnar inte. Så jag klagar inte.

Så nu ska jag gå ut och skaffa mig en bra dag... för ni vet väl det att bra dagar "får" man inte... dom får man skapa själv.
Vilka visdoms ord va?

Ha det gott !
// Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0