Lördag natt

Hallå!

Kunde inte hålla mig från lite grisjakt på lördagsnatten heller.
Andreas ville med så vi träffades ute på marken vid midnatt... utrustade med filmkamera och Blasern.
Vi åkte runt och kollade foderplatserna men det var lugnt.
Och på fredagsnatten som det hade kryllat av gris... märkligt!
Nåväl vi inspekterade foderplatserna och maten var redan uppäten. Jaha tänkte vi ... vi kom försent.
Jag snurrade lite på spridartallriken för att se om om fodret var slut i automaterna men det fanns kvar.
Ingen av oss hade nån lust att åka hem så vi åkte ett varv till och när vi kom till den sista av foderplatserna så var grisarna ute och åt av det som ramlat ur när jag kollade om det fanns något foder kvar.

Jag gjorde en ansmygning men inget var skjutbart den här gången heller... endast en sugga med små kultingar som bökade runt under automaten.

Till slut gav vi upp och begav oss hemåt för att få några timmar sömn. Inte så lätt att somna när det hunnit blivit ljust och fåglarna har börjat kvittra... men till slut ramlade ögonlocken ner.

// Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0