Midsommardagen...

Ja idag är det nog "lite ont i håret" för en del.

Vilken härlig kväll... sådär som en sommarkväll ska vara.
Sigrid och jag har cyklat och promenerat med hela hundgänget i den så härligt svala kvällsluften.

Gnista och Sigrid är ett riktigt radarpar... dom verkligen älskar varandra. Dom busar och leker så fort dom får chansen. Sigrid är en riktig hundälskare... inte så konstigt kanske... hon har ju i princip vuxit upp i valplådan.

Midsommarafton gick lugnt till väga. Först blev det en sväng till Smultronstället i Söderköping... där åt vi glass så vi storknade och sen blev det några bira och grillning hemma hos en jobbarkompis.
I ett svagt ögonblick så lovade jag barnen att jag skulle ta ett kvällsdopp tillsammans med dom. Så vid 22-tiden begav vi oss till sjön.
Och inte fan kunde jag lirka mig ur vad jag lovat... dom tjatade hela tiden på att jag skulle i sjön.
Jag skulle skoja lite med Hedwig och tog tag i henne och skulle kasta i henne och då passade jobbarkompisens son på att knuffa i mig och Hedwig. Så det blev ett dopp till slut... men det blev väl inget simborgarmärke för den simturen... jag var nog uppe på bryggan ca: en sekund efter jag träffade vattenytan.

Jyckarna fick fira midsommar själva hemma... dom var rätt slöa av värmen.
Ett helt gäng av tikarna löper nu så Bacon är lätt frustrerad... "se men inte röra"... han genomlider nog helvetet just nu.

Ha det gott!
// Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0