Ormar

Jag hatar ormar!
Jag är inte rädd för dom men jag är rädd att hundarna ska bli bitna.
Snart har jag "avlägsnat" ett tjugotal som har vistas i hundgårdarna och dess närhet.
Hundarna blir galna när dom är i närheten. En kväll så stod Strumpan med en snok på närmare en meter i munnen... och hon såg väldigt nöjd ut. Ormen hade gjort sitt och var rätt så söndertuggad.
Som tur är har det hittills bara varit snokar i närområdet.

Och igår när jag kom hem så hade Strumpan grävit sig ut ur hundgården för att dräpa en stor rackare strax utanför hundgården.

Inte så bra om hundarna blir ormdräpare... till slut går dom på fel orm och då får dom ett bett.
Och det vet vi ju alla hur illa det kan sluta om man har otur.

Är det någon som har ett tips om hur man får odjuren att hålla sig borta så vill jag gärna få den informationen.

Ha det gott i värmeböljan och kom ihåg att dricka mycket vatten... eller kanske något annat som är godare...
// Micke

Kommentarer
Postat av: Farfar Nicke

Du får gärna bära hem dom till mig, men då skall dom

vara levende och i orört skick. Tänk på att alla ormar i Sverige är fridlysta.

2010-06-30 @ 16:00:12
Postat av: Micke Krull

Säg det till hundarna så får vi se om dom låter bli dom....

2010-06-30 @ 17:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0