Rädd för vatten!




Äventyret vid sjön!
Helt sjukt !  En labbe som är rädd för vatten. Gnista var stöddig som bara den innan hon kom fram till vattenbrynet... då blev det otäckt... detta oändliga svarta hav.
Först ett kortare ståndskall på vattenbrynet och sen kuta runt som en mupp... till slut fick jag hjälpa henne litegrann... lindrigt sagt. Och efter ett tag kom hon på att hon faktiskt kunde simma.

Ayla däremot blev helt tokig och slängde sig utan pardon. Och hon apporterade precis lika bra som vanligt. Kul!

Och sen Flisan... suck... wachtel... vad kan man säga.
Hon sprang rakt ut mot vattnet och jag tror att hon trodde att det var is... hon försökte liksom springa uppe på vattnet. Nu hade hon väl ingen större framgång med det... hon plumsade i och fick en rejäl kallsup och var tvungen att springa upp på land och kräkas lite... vilken jäkla stjärna.
Men sen tog hon nya tag... apporterade faktiskt helt ok.

Sen åkte vi hem och plockade fram cykeln... varsin 4km runda fick dom så nu är dom torra i pälsen.
Och mina kläder blev också torra.
Stella fick också en tur med cykeln... hon är lite sur tror jag... det är ju Vittra som får vara med på jobbet nu och det gillar hon inte. Men hon verkar nöjd efter cykelturen i alla fall.

Nä nu blir det en folkis och ett par mackor sen rasta av jyckarna för att sen landa i bingen och försöka sova i mellansveriges varmaste sovrum. Aircondition... ja tack!

Godnatt !
// Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0