Tekla, det lilla kräket.

Jag lånade ut Tekla till Bohman i lördags.
Själv så åkte jag till Gustavsviks badhus med ett gäng trevliga tjejer:-)
Jag sa till Bohman att det var en platta bärs i potten till den som skjuter en älg för henne.
Fel kille att säga så till... han hann ju knappt släppa hunden innan han sköt en kalv för henne.
Hon skuttade runt i ett stim av älgar halva förmiddagen.
Kul... men varför i hela helvete får inte jag skjuta nån älg för henne. Jag ger mig attan på att hon jävlas med mig.

Hur som helst så var det första älgen för henne.... hoppas nu att poletten ramlar hela vägen ner och hon börjar stånda lite bättre. Hon är på tok för het. Älgarna kutar som man stoppat en raket i röven på dom när hon är dom i hasorna.

// Micke

Kommentarer
Postat av: Bohman

Du får inte va så hårdtryckt... haha

2010-11-02 @ 15:22:02
Postat av: Micke Krull

Hårdtryckt???? Kommer du inte ihåg när jag stod på pass i kraftlinan på Låttra.... en liten lättare automateld.... träflisorna rök omkring mig...så var den kraftlinan röjd och klar... men hjortarna sprang vidare.

Och du som är så lätt tryckt då....varför sköt du inte kalven som kom förbi dig på pass 45 på Kesätter i söndags då;-)



Hundkräket kommer ju aldrig med älg till mig:-( och när det är ståndskall så är det ju alltid på grannmarken...snyft....

2010-11-02 @ 17:27:50
Postat av: Bohman

Haha, ja den kalven pluggade nog som rymdpilot. Helvete vad det gick, synd bara att den kom på fel sida om kärret... Annars hade du hört Sakon eka över nejden. Fast å andra sidan hade nog din bil inte varit sig lik för den stod perfekt i kulfånget :o)Men det finns ju dom som lever på att laga bilar hoho

2010-11-03 @ 14:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0