Dagens goda gärning!

Polisen ringde idag om en dovhjort som satt fast i ett häststängsel.
Slängde mig iväg från jobbet och fort som attan hem efter skjutjärnen.

Hjorten hade snurrat in sig rejält och jag smög upp bakom den och fick tag i hornen när den låg ner. Den var tämligen lugn när jag stod där... precis som om den visste att jag skulle hjälpa honom.

Försökte först skära av linan men det var järntråd i den så det gick en stund och sen var kniven helt färdig. Som tur var hade jag med mig ett multiverktyg så jag började klippa av trådarna. En gubbe som bodde 75m bort skulle komma och hjälpa mig och när han närmade sig hjorten fick den spelet och jag kunde inte hålla fast den längre. Hjorten gjorde ett kast och stångade omkull gubben.
Som tur var gick det bra. Sen fick jag tag i hornen igen och gubben började klippa trådarna. Det var nog hundra varv insnodda i hornen. Medans vi höll på som bäst fick jag se att ena bakbenet var helt av på hjorten. Så då fanns det inget annat att göra än att avsluta lidandet.
Hjorten tittade på mig med bedjande blick när jag satte revolverpipan mot skallen på honom. Sen tryckte jag av och hjorten behövde inte lida mer.

Det är så tråkigt när djuren fastnar i stängsel som inte längre används.

Ha det gott!
/ Micke


Kommentarer
Postat av: Farfar Nicke.

Förbannade bonn-jävlar som inte kan ta reda på sina

förbannade el-stängsel. T'änk om det vore deras

kreatur som hamnade i samma läge, vilket liv det skulle bli då.

2010-10-13 @ 10:38:09
Postat av: Bohman

Dags för en uppdatering med lite bilder och sånt... Bara 4 månader sen sist ;op

2010-10-25 @ 14:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0